söndag 10 januari 2016

På väg

Julen försvinner så sakta. Pryl efter pryl städas bort och julmaten äts upp. Snart är det bara en burk pepparkakor kvar och stjärnorna i fönstret som det är så svårt att göra sig 
av med i mörkret. Det känns så naturligt och självklart att vilan och festen smyger över i vardagen igen. 

Plötsligt kommer jag på mig själv med att längta efter en vanlig hederlig arbetsdag här hemma igen. En dag då man kan jobba undan och ta nya tag. Här ska det bokföras, städas och beställas hem nya varor. Nya beslut ska tas, små som stora. Kanske ska det tas ut en ny riktning med nya vägar och stigar eller så behöver bara kompassen ställas om lite, lite grann. 


Johannes 14:6


Julmyset har förvandlats till ny energi.  2016, nu är jag redo för nya tag.



Jag önskar er en riktigt fin vecka
Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Spännande med nytt år och nya utmaningar! Vi siktar in oss på helt nya stigar och gör vad vi kan för att ställa in kompassen rätt:) Sen får vi se hur mycket av våra drömmar och visioner vi lyckas uppnå under det här året eller om de får följa med inpå nästa år! Låter fantastiskt härligt med gårdsbutiken!
    Önskar en God Fortsättning på nya året och en skön söndag!
    Kram
    Margot

    SvaraRadera
  2. Låter som intressanta arbetsuppgifter inför det nya året. Och att det blir som vanligt igen, med vanliga dagar, kan jag också tycka är skönt, fast jag inte alltid tycker att det vanliga är så inspirerande, men kanske är det så i alla fall!
    Agneta kram

    SvaraRadera