torsdag 24 september 2015

På gång på Högagärde

På söndag är det öppet i gårdsbutiken igen. Välkomna kl 12-16. Nya varor har packats upp och vi får hem mer lammkött.

Innan dess är det dock en hel del som ska hända. I morgon eftermiddag ska jag hämta hem köttet från det lilla lokala slakteriet. Under kvällen kommer det sedan lite kunder och hämtar både färdigstyckat lammkött och hela lamm. På lördagen är det dags för årets största fårhändelse, baggauktionen. Vi är på jakt efter en bra Gotlandsbagge så nu ska auktionskatalogen givetvis finstuderas grundligt. Ett projekt som för mig ger samma spänning och kick som andra kanske får av att titta på en fotbollsmatch eller spela på hästar. Jag fördjupar mig i riksbedömningsprotokoll och topplistor med avelsvärden, bevakar begagnatmarknaden och våndas och gläds på samma gång.





Vi se fram emot en riktigt trevlig fårhelg. Välkomna hem till oss och gårdsbutiken.

Elisabeth


1 kommentar:

  1. Lycka till med valet av bagge. Och hoppas många kommer i helgen till din butik.
    Jag byter ut till den bilden du la ut idag.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera