onsdag 8 april 2015

Blommande hav.

Vem önskar sig inte ett blommande hav av lökväxter, en matta av något vackert blått som breder ut sig i trädgården? Fotar man bara i rätt vinkel har jag också ett hav. Mina ljusblå
små irisar sprider sig riktigt fint i sin kant av lusthusrabatten. Ett plus är att de passar så bra till den gamla ärgade grispotatisgrytan.




Det har varit lite svårt att hinna med bloggandet på sistone. Gårdsbutiken har lagt beslag
på ganska mycket av min bloggtid och nu när det är mitt i lamningen har man ju att göra
ändå. Jag har blivit urusel på att kommentera hos er andra bloggare där ute men jag tittar förbi ibland och läser ikapp lite och jag har inte glömt er, jag lovar.


Till sist en liten bild på gårdsbutiken såhär mitt i krokusblomningen. Den lör 25/4 har vi öppet igen mellan kl 12 och 16.

Vi ses
Elisabeth



4 kommentarer:

  1. Härlig med ett iris hav! Jag har gett upp hoppet för de trivs inte här vilket kan bero på att hunden älskade just den platsen... Glad vår! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Det ser härligt ut med ditt hav:-) Kom på att jag har lökar kvar att gräva ner..bl. irisar. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Ja men visst är de för fina nästan den brokiga irisen. Jag håller på att samla ett hav i min nyaste rabatt.Bilden på skinnboden är såå fin tycker jag, de blå krokusarna och den röda färgen på huset och taket som också går åt blått. Vi förstår nog att du har massor att göra, det går inte att hinna med allt fullt ut. Det är nåt man tror när våren kommer hihi. Som tur är så är det lite kyligt på nätterna så man hinner med att njuta lite längre och inte behöver ha så bråttom med odlingarna.
    Ha det så gott njut dagen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Jättevackert hav hos dig med irisarna !
    Och din skinnbutik ser väldigt inbjudande ut med de vackra dörrarna och sofforna utanför. Förstår att du har fullt upp och ha absolut inte dåligt samvete - vi finns kvar när du har tid igen !
    Ha det så gott och lycka till med butiken !
    Kram/Isa

    SvaraRadera