söndag 28 september 2014

Höstmys hos Mormor Märta

Hoppas att vi syns hos Mormor Märtas på fredag kväll. Jag tar med mig fårskinn och 
lite mysigt hantverk. Vill du köpa lammkött går även det bra. Mejla mig på hogagarde@netatonce.net så tar jag med en hel eller halv lammlåda med finstyckat
vakuum förpackat kött. 



Börjar ni undra hur det går med skinnboden? Ha ha, det undrar jag med. Nu börjar jag bli lite orolig för att det inte ska bli klart till första advent, fast bara lite. Arbetet har legat nere under sommaren, helt enligt planerna, men nu är jag sugen på att dra igång igen. Vecka 42 kommer ytterdörrarna och vår snickare har lovat att skynda på farbröderna som fixar fönstren. 



Väggarna blir klassisk liggande vit råspont men på en vägg ska det hända något mer. Jag
har blivit inspirerad av innertaket i vårt mjölkrum(!!!) och jordkällartaket. Det ska bli en plåtvägg och i ett av smårummen blir det en söt eller kanske tuff tapet. Den som lever 
får se.


Vi syns
Elisabeth



2 kommentarer:

  1. Så spännande det låter med skinnboden:)
    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Låter läckert och spännande! Llycka till på skördemarknaden. Synd att det inte är i närheten så jag hade kunnat springa över en stund.
    Anette

    SvaraRadera