måndag 31 mars 2014

Vårplanteringar i lilla solhörnan.

I helgen har jag fixat en ny sittplats i trädgården. Det är inte så svårt som det låter,
jag flyttar bara runt på sakerna jag redan har. Varje årstid har sina behov och nu ville jag ha en lugn, solig plats i lä. På sommaren är det nästan olidligt hett i hörnan bredvid glasverandan men nu är det perfekt. Vi har redan provsuttit, lilla mamma och jag,
fast inte så länge. ;-) Riktiga trädgårdsnördar har tyvärr inte ro till sådant.


Jag har investerat i ett härligt rostigt ägg från blomsteraffären och jag kan
avslöja att jag kommer att köpa minst ett till. Jag som trodde att min rostiga
period var över.

Såhär blev det med vårplantering,"solstol" och lite gammal bråte. Penséerna
är planterade i  mormors gamla diskbalja och nu väntar jag på att de ska växa
till sig så att de syns också.

Penséerna syns på nära håll i alla fall.


Den rostiga hönan och kycklingen får vara med i år igen.



Elisabeth



8 kommentarer:

  1. Väldigt fina arrangemang och kombinationer....rost är vackert.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag har gjort nästan precis likadant med mitt rostiga ägg. Fast med gula fjädrar. Jag har nog fötts in i en "rostig period" som verkar bli livslång :)

    SvaraRadera
  3. Härlig inspiration!

    SvaraRadera
  4. Jag blir så glad av dina fina arrangemang, härligt med fjädrarna och ägget. Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  5. En härlig hörna. Fina arrangeman och mysig plats!
    Tack för de bilderna!
    /Ellinor

    SvaraRadera
  6. Rostiga perioder har en tendens att bara fortgå... och för att inte tala om dito ägg. De kan snabbt bli en passion. Alltid behövs de i ett arrangemang eller en hörna. Så se upp för dem!
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  7. Så fint du har gjort och vilken ovanligt vacker pensé!

    Hoppas att solen skiner hos dig också!!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Så fint du har fixat! Nu blev jag inspirerad och ska nog fixa på vår terrass nu i helgen. Det är också jättefint med ullen i rabatten. Passar så bra med värmande mjuk ull till de tidiga vårblommorna.
    Kram!

    SvaraRadera