fredag 13 december 2013

Fårskinns tider.

I onsdags kom skinnen hem från berederiet. Det är alltid lika efterlängtat och spännande.
Gissa om jag tycker det är härligt. Jag ska nog behålla ett vitt Leichester skinn och har sprungit runt i huset (och trädgården) för att utforska var det passar bäst. Gotlandsskinnen tog slut i ett nafs och räckte bara till de som förbeställt. I kväll var jag faktiskt och hämtade några skinn hos fårkompisen Monika, för inte kan jag väl låta någon bli utan skinn till jul. Jag tycker det är bra att man kan hjälpas åt i fårvärlden, en annan gång är det kanske jag som behöver hjälp med att sälja mina skinn.



Ibland tycker jag att jag har ganska många skinn här hemma men när jag tittar på Ernst och för all del även Nobelfesten, förstår jag att det inte är någon fara.... än.



Nej hörn, nu ska jag inte sitta vid datorn och hänga. Jag behöver sova och hämta krafter inför en tuff helg. På söndag ska jag bla. vara med på julmarknaden i Nävelsjö utanför Vetlanda. Vi kanske ses där.

Ha en fin helg
Elisabeth




10 kommentarer:

  1. Jag älskar fårskinn! Köpte två st när jag var på Huseby.
    Denna helgen ska jag med vara med på julmarknad.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. Fårskinn får man aldrig för många av, och dina vita... underbara!

    Ha en fin helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. De är nog så fantastiskt fina dina skinn, de där lockarna är bara helt enkelt underbara!

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart med skinnen. Här finns det skinn kvar än så länge;)
    Ha det så bra på julmarknaden i morgon.
    Kram /Carro

    SvaraRadera
  5. De brukar skoja med mig och säga att jag var ett får i min förra tid. Älskar dessa skin.
    Skulle kunna ha hur många som helst.
    Ha en fin helg vem vet vi kanske ses. Har du skinn med dit???
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kom och hälsa på på marknaden. Det vore så kul att träffa en bloggkompis i verkligheten. Självklart har jag med skinn dit.

      Kram Elisabeth

      Radera
  6. Underbara skinn! Vi har endast en sittkudde i fårskinn i en stol på kontoret eftersom Penny tuggade i sig skinnet. Fast nu har jag märkt att Santos inte bryr sig (han biter inte ens ihjäl sina leksakspipar), så jag flyttade ut kudden till vardagsrummet.
    Vi har tre i barstolar i matrummet i vitt skinn - jättegamla, men av mycket bra kvalité - och jag har varit inne på att be min väninna som föder upp får och bereder skinn (ekologiskt) att klä om dom med fårskinn. Tror att det skulle bli ursnyggt - men hon är så vansinnigt dyr så jag kanske får vända mig till någon annan..... :-( Men det är jättesnyggt med fårskinn!!!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  7. Nej då. hon är säkert inte vansinnigt dyr hon vill nog bara ha betalt för sitt arbete precis som alla andra ;-) Det är problematiskt med konsthantverk. Det är svårt att ta ut det man egentligen borde men varför ifrågasätter vi aldrig snickarens eller it-konsulternas timmtaxor.....
    Vad heter din vännnas gård? Jag vet att det finns en besättning som heter Eksta. det kanske är den

    Den där Santos verkar vara en riktigt trevlig och väluppfostrad prick.
    Ha nu en riktigt skön söndag.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Jag skall börja spara till riktiga fårskinn för dom är helt underbara och det vita är ju så vackert, så vackert.....Lycka till på marknaden!
    Agneta kram

    SvaraRadera