onsdag 22 maj 2013

Försommarmorgon, påskliljor och penséer.

Ska jag vara ärlig så är jag inte särskilt morgonpigg. Jag har svårt för att komma igång 
och få saker och ting gjorda tidigt på dagen och det är ju förstås lite synd, för morgonen 
är perfekt för trädgårdsfotografering. Många spännande och vackra trädgårdsbilder blir till just då. Det känns som om man måste skynda sig att fånga den härliga övergången mellan vår och försommar och ett sätt är att utnyttja mornarna. Tänk, snart har påskliljorna blommar över och penséerna blivit långa och rangliga. 

Här kan du se mer av mina påskliljor


Vår grusgång är ganska lång och lite småtrist men längden varken kan eller vill
jag ändra på. Påskliljan heter White Lion.

En rejäl rabatt på ena sidan  och ett par trädgårdssoffor och en jätte stor
zinkkruka  gör att den numera känns riktigt spännande.

Man kan slå sig ner på bänken och titta på blommorna.....

..... eller spana in bellis och penséer på en lagom hög höjd.

Min lilla ängel såg för liten och tafsig ut vid fågelbadet så den fick flytta hit
istället. 

Man kanske skulle passa på att hälsa sommaren välkommen. Välkommen sommar!



Härlig försommar till er alla.
Elisabeth



3 kommentarer:

  1. Tack, det samma : ) Du har verkligen fångat försommaren på dina bilder! Så vacker ängeln är där i krukan.
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen fint ut! Gillar modellen på soffan och rätt färg hade den också:)Söt plantering!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Inte är den grusgången tråkig!!! Den är ju som hela din trädgård helt underbar♥
    Och vilka bilder från ekebacken...♥

    Kram Annika

    SvaraRadera