onsdag 26 september 2012

Godis.

Jag började bloggkvällen med att försöks skriva lite om mitt just nu mycket intensiva
och nördiga fårliv men ambitionen försvann någonstans på vägen. För hur skriver man
bloggkort om något som upptar så mycket av ens tid och tankar just nu att jag nästan
helt prioriterar bort trädgården.

Fårnördarnas tid är nu... 

men jag tänker inte skriva om mönstring, riksbedömning, vägnigar,och helgens baggauktion. Är ni riktigt, riktigt nyfikna får ni leta bland inläggen från förra året.
Istället blir det lite bilder från vår tacklammsgrupp. Det har nyss serverats kraftfoder i foderrännorna men själva hinken verkar också väldigt intressant. Finns det mer godis i
den eller är det som jag länge trott, mycket godare att äta ur hinken.




 




Ha det så gott.
Elisabeth


 

7 kommentarer:

  1. Vi som bara tycker får och lamm är gulliga vet minsann inte ett dugg om allt arbete som ligger bakom en välfungerande fårfarm. Jag njuter av dina fina fårbilder!

    Kram och trevlig torsdag.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilka fina silverryggar! De önskar nog att hinken hade vingar där den står på fel sida om stängslet. Ser att du märker med två färger är det olika för år eller kön?
    Ha en bra dag/Annelie

    SvaraRadera
  3. Så vackra era får är! Jag lärde mig en himla massa i dina inlägg i fjor om alla höstbestyr som fårägare har vilket var väldigt intressant. Lycka till med alltsammans även i år!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj lter som om det är lite mycket nu....!
    Fina är de dina får.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Oj vilka ljuvliga rena och fina får, tänk att vara får och få bo hos er! Med all omtanke och fina skötseln.....för mig får du berätta om och om igen hur det är för jag tycker det är intressant!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Så vackra dina fårbilder blir! Intressant att följa med : )
    /Cika

    SvaraRadera
  7. Guuud, vad söta dem är!
    Ha det gott,Karla.

    SvaraRadera