torsdag 6 januari 2011

En liten rundvandring i trädgården

Ja då börjar vi  med grusgångsrabatten som jag brukar kalla den. Tanken är att färgerna ska gå i rosa, blålila och riktigt, riktigt mörkt rött. Den vackra irisen Morning Show (?) har här fått sällskap av en frösådd fingerborgsblomma i aprikos. Jag är helt oskyldig till kombinationen, njuter av den och är tacksam över att jag inte rensar ogräs så noga.
Några veckor senare ser det ut så här. Den rödbladiga alunroten försöker ta upp kampen med violkungsljusen och i förgrunden ser vi en liten brudslöja av något slag.














En liten närbild till från samma plats. Min vackra italienska klematis  kommer jag inte ihåg namnet på. Kanske heter hon Mme. Jules Correvon. Daggkåpan är ett trivsamt sällskap till nästan alla växter, åtminstone så länge den blommar, efter det blir det till att ta fram sekatören.

1 kommentar:

  1. Härliga färgkombinationer! Välkommen in i bloggvärlden. Jag började också alldeles nyss och tycker att det är väldigt kul och spännande.

    SvaraRadera